Camí vell de Maçanet a Tapis

• Ville
    • Maçanet de Cabrenys
  • Emplacement
    • De Maçanet de Cabrenys a Tapis.
  • Téléphone
    • 972 54 42 97
    • turisme@massanet.org

Distància: 5 Km.

Desnivell: 300 metres

Temps aproximat: 1h 20' - de Maçanet a Tapis

Dificultat: Mitjana-Baixa

Aquest itinerari recorre l’antic camí de Maçanet a Tapis, utilitzat durant anys pels vilatans per desplaçar-se d’un poble a l’altre. Tot i que una part del camí ha servit d’eix de la nova carretera que uneix els dos pobles, encara s’hi conserva l’antic traçat que transcorre entre boscos de suro.

L’itinerari comença a la Plaça de l’Oficina de Turisme i ens enfilem per la pendent de l’aparcament, a mà esquerra. Prenem el camí entre les cases, al costat del supermercat. Arribem a un carrer asfaltat de la urbanització i continuem a la dreta, seguint amunt. Just abans d’arribar a la carretera de Maçanet a Tapis tranquem a la dreta i enfilem una pujada fins el bosc.

Seguim les corbes del camí dins el bosc de sureres de Can Pitxó. Tot seguit trobem la carretera i la seguim 300 metres per la vora dreta. Agafem un camí a mà esquerra que ens porta al Camp de Rieroles. Travessem el camp i pugem, seguint el camí fins la carretera. Travessem la carretera altra vegada i seguim el camí que ens porta a laFont de l’Abeurador. Aquí el camí passa paral•lel a la línia elèctrica i a 200 metres, a la baixada tranquem a l’esquerra per travessar la carretera de Tapis per tercera vegada. Baixem cap al Pont de Tapis on creurem el Riu Arnera. En aquest punt del camí s’hi pot observar l’empedrat original del camí a Tapis.

Arribem al Salt de l’Ós, i el camí comença a pujar pel costat del Molí de Tapis fins pràcticament la Serra de l’Ou, on trobem una pista forestal. Travessem la pista i continuem per la carretera de Tapis uns 200 metres. A mà esquerra tranquem en un camí que ens portarà a un viver i d’aquí enfilem fins arribar al poble de Tapis, on podem visitar l’Ermita de Sant Briç. Des d’aquí podem tornar a Maçanet de Cabrenys desfent el camí de pujada.